.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمي: مجالس سيدالشهدا را جناحي نکنيم

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: مجالس و منابر سيدالشهدا (ع) را حزبي و جناحي نکنيم. منبر مقدس‌تر از آن است که تريبون اين جناح و آن جناح باشد. ب
به گزارش شمال نيوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آيت‌الله سيد احمد خاتمي در نشست آموزشي و تبليغي مبلغان گفت: حجت شرعي براي ما رهبرانقلاب است، چيزي به نام دستور حزبي نداريم، دستور خدا، دستور رسول خدا و دستور ولايت فقيه بايد اساس باشد. وي تصريح کرد: ما دين را عين سياست مي‌دانيم ، به شرط اينکه دين به سياست خط بدهد، همان سياستي که علي(ع) داشت. علي سياسي بود ولي دينش به سياستش خط مي‌داد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به ريشه تاريخي عزاداري سالار شهيدان گفت: نسخه درمان دردهاي مردم درسخنان امام حسين (ع) است. وي به رسالت حوزويان در تبيين پيام قيام سيدالشهدا(ع) اشاره كرد و گفت: افتخار روحانيت اين است که حنجره او حنجره عدالت‌خواهي و حق‌طلبي بوده است، هر جا به مظلومي ظلم شده اين وظيفه روحانيت بوده که اين مظلوميت را برساند. خاتمي ادامه داد: لباس ما لباس عرضه دين است، مردم از ما توقع دارندکه دين را براي مردم تبيين کنيم.
وي يادآور شد: ما بايد دين را بفهميم و عرضه کنيم.کسي نمي‌تواند حافظ دين خدا باشد، مگر اينکه دين رابفهمد.
امام جمعه موقت تهران ارتقاء توانمندي علمي را براي طلاب ضروري دانست و گفت: روحانيان بايد مقيد به مطالعه باشند، چراكه دين اسلام دين خردورزي است و بايد محور مباحث نيز امامت و محبت اهل بيت(ع) باشد.
وي خاطرنشان کرد: در عصر ما، تجلي محبت به اهل‌بيت(ع) در پذيرش ولايت فقيه است و همواره قداست اين جايگاه در جامعه بايد حفظ شود. عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: ما بايد در برابر ترفندهاي مرعوبانه سازش با استکبار، فرهنگ استکبارستيزي را گسترش دهيم.
فرهنگ نفرت از استکبار بايد زنده بماند و اگر سيماي سياه حکومت طاغوت را براي نسل بعد از انقلاب ترسيم نکنيم، جوابي براي شهدا نداريم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.